Diétás étrend kismamáknak. Terhességi diabéteszem van - Mit szabad enni, és mit nem?


diétás étrend kismamáknak

Ennek ellenére nem igaz a régi szabály, miszerint ilyenkor kettő helyett kell ennünk. Míg a várandósság első felében csak minimálisan nő meg az energiaszükségletünk, a második etapban már naponta kilókalóriával többet ajánlott fogyasztanunk.

diétás étrend kismamáknak

Ez azonban nem azt jelenti, hogy többet kell ennünk, hanem azt, hogy sokkal tudatosabban kell étkeznünk, tehát a kiegyensúlyozott és tápanyagokban gazdag táplálkozásra kell a hangsúlyt fektetnünk.

A terhesség során általában kg-ot szednek fel a várandósok.

Terhesség és táplálkozás

A táplálkozás ideális diétás étrend kismamáknak Az a kezelés a cukorbetegség készülékek legfontosabb, hogy ne fogyasszunk sok zsíros ételt. Főleg az olyan élelmiszereket ajánlott kerülnünk, mint a kolbász, a sajt és az édességek.

diétás étrend kismamáknak

Ellenben a növényi zsírokat nem szükséges mellőznünk, hiszen ezek nem károsak, sőt mi több, sok A- és E-vitamint tartalmaznak. Az állati zsírokra szintén szüksége van a szervezetünknek, diétás étrend kismamáknak a D-vitamin miatt.

diétás étrend kismamáknak

A szénhidrátbevitelt nyugodtan növelhetjük annak érdekében, hogy kiegyensúlyozzuk az enyhén megnövekedett energiaszükségletünket. Mindig magas minőségű szénhidrátokat válasszunk, és ne csokoládét, kekszet vagy süteményt, hiszen ezek elfogyasztásával rengeteg felesleges kalóriát viszünk be.

diétás étrend kismamáknak

A teljes kiőrlésű gabonából készült termékek, a gyümölcs, a zöldség és a krumpli sokkal egészségesebbek. Ezekben az élelmiszerekben található rostok továbbá pozitív hatással vannak a bélrendszerünkre, így megelőzhetjük a székrekedés kialakulását.

Diétás étrend kismamáknak — Hányszor étkezzünk? A várandósság kilenc hónapja alatt a napi három étkezés helyett inkább kisebb adagokat együnk napi ötször vagy hatszor.

Keresse dietetikus szakértőnket a honlapunkon elérhető étrendekkel kapcsolatban!

Ennek több pozitív hatása is van: nem esik le nagyon a vércukorszintünk a gyakoribb, kisebb adagokban történő étkezés hatásos a rosszullétek ellen a terhesség utolsó heteiben könnyebben tudjuk megemészteni a kisebb adagokat Fontos tápanyagok a gyermek számára Már a várandósság elején növeljük meg a fehérjebevitelt, ugyanis a fejlődő magzatnak szüksége van rá.

A bevitt fehérjének legalább a fele növényi forrásból származzon. A legtöbb fehérje a tejtermékekben, a halban, a sovány húsban és a hüvelyesekben található.

diétás étrend kismamáknak

Ezen kívül nagy figyelmet kell szentelnünk az ásványi anyagoknak a vitaminoknak és a nyomelemeknek is, ezen belül ügyeljünk külön a kalciumra, a folsavra, a vasra és a jódra. Folyadékfogyasztás A terhesség során legalább két liter folyadékot igyunk meg, a legjobb esetben vizet, gyógyteát vagy hígított gyümölcslevet.

Kismama étrend szénhidrát-anyagcsere zavar esetén - Csengeri Lilla Dietetikus - Endocare Intézet

A kávét nem szükséges elhagynunk, amennyiben normál mennyiséget iszunk belőle, azaz három pohárnál nem fogyasztunk többet. Ellenkező esetben a kávé megnövelheti a vetélés esélyét, továbbá befolyásolhatja a gyermek születési súlyát.