Kókuszvirág cukor cukorbetegeknek, Elsődleges oldalsáv


Miért nem bízom a kókuszvirág cukorban? A kókuszvirág cukor a kókusz pálma bimbózó virágának nedvéből készül: Délkelet-Ázsia egyes régióiban hagyományosan használt édesítőszer.

5+1 furcsa cukorbeteg szokásom

Az egyre egészségtudatosabbá váló nyugati világban, így kis hazánkban is az elmúlt években került a bio- és reformboltok polcaira: egészséges, alacsony glikémiás indexű GI természetes cukorként ajánlják a fogyasztását diétázóknak, cukorbetegeknek, stb. Miért nem hiszek mégsem a kókuszvirág cukorban?

kókuszvirág cukor cukorbetegeknek

Itt gyanút fogtam. Ahogy korábban is írtam az édesítőszeres bejegyzésembenazok a természetes cukorpótló szerek polialkoholokamelyek csak lassan emelik a vércukorszintet, a cukrokétól eltérő kémiai szerkezetük miatt nem karamellizálhatóak. Itt van összefüggés: ugyanez a szerkezetbeli különbség miatt emelkedik lassan a vércukorszint és marad el a karamell illat. Persze van bennem jó adag egészséges szkepticizmus: bármilyen meglepő állítást el tudok fogadni, ha megfelelően szilárd érveket, tényeket találok mögötte.

Kókuszvirágcukor: egészséges és finom – és most akciós is!

Én is nagyon örültem volna egy karamellizálható, alacsony GI-jű cukornak. Utánanéztem hát a kókuszvirágcukor összetételének. Wikipedián és itt is az állt, hogy kb.

kókuszvirág cukor cukorbetegeknek

Így már értettem, hogy miből lesz a karamell. Emellett jóval több ásványi anyagot tartalmaz, mint akár a barna nádcukor is: ez szép dolog, de szerintem, ha valaki mértéktartóan fogyaszt édességeket, az egy kiskanálnyi cukor a reggeli kávéjában elhanyagolható mennyiségű magnéziumot, káliumot, stb. Nagyon morcos vagyok, kókuszvirág cukor cukorbetegeknek ilyet látok… Kép forrása A lassú felszívódást pedig egyszerűen nem hiszem el.

Ha a répacukor GI-je 65, akkor valamit nagyon kellene tudnia ennek a kókuszvirág cukornak ahhoz, hogy ebből az összetételből a répacukor GI-je csak 35 legyen.

A kókuszvirág cukorban ilyen mennyiségű rost vagy zsír nem található.

A kókuszvirág cukor és az indiánok édes növénye a sztívia a legegészségesebb édesítőszerek

Akkor honnan származik a ös GI érték? Ki mért ilyet? Néhány cikken keresztül visszafelé haladva a linkeken megtaláltam az eredeti, és mai napig egyetlen vizsgálat alapján kiállított bizonylatot.

  1. Atenolol and diabetes
  2. Varga Dóra Létrehozva:
  3. Journal of diabetes research
  4. Diabess Tea | Cukrok és cukorhelyettesítők a diabéteszes étrendben
  5. Népi kezelési módszer a cukorbetegség
  6. Gyümölcs cukorbetegség ellen
  7. Létrehozva:

Nem tudom elfogadni az eredményt, mert mindössze 10 emberrel végezték a vizsgálatot. Az anyagcserénk állapota egyénenként igen eltérő lehet: még napszakoktól, előzetes fizikai aktivitástól, stb. Ha odaállítottak 10 atlétát, akkor ők nehezen képviselik a populáció átlagát.

kókuszvirág cukor cukorbetegeknek

A kókuszcukrot szilárd formában fogyasztották el, az összehasonlításhoz használt glükózt pedig oldat formájában: a tápanyagok csak oldott formában képesek felszívódni, a kókuszvirág cukornak így előbb fel kellett oldódnia — így nem fair az összehasonlítás.

Ráadásul ez a tanulmány a Fülöp-Szigeteken, egy állami érdekeltségű intézményben készült, és jelenleg ez az ország a kókuszcukor legnagyobb exportőre a világon. A szememben ez sem emeli az adatok hitelességét.

Mit ne együnk cukor helyett?

Ha készülne még néhány független tanulmány, több résztvevővel, és hasonló eredményt kapnának, akkor tudnék bízni a történetben. Persze akkor is érdekelne, hogy a szacharóz miért szívódik fel lassabban a kókuszvirág nedvéből kivont cukorból a répacukorhoz képest, de mint mondtam: megfelelően szilárd érvekkel szinte bármiről meggyőzhető vagyok.

Kókuszvirágcukor és társai. Egészséges cukor alternatívák vagy csak jól marketingelt termékek? By: i. Ha egy sütemény kókuszvirágcukorral készült, ösztönösen jobban felfigyelünk rá.

Frissítés, Nem lepődtem meg: nek mérték. Ugyanebben kókuszvirág cukor cukorbetegeknek adatbázis a közönséges répacukor GI-je között mozog, attól függően, hogyan vették be. Általában öt jelölnek meg a répacukor GI értékének. Tehát az első független, hiteles vizsgálat, amiről tudok szintén azt a gyanúmat igazolja, hogy a kókuszvirág cukor nem lassú felszívódású szénhidrát, és így nem ajánlható inzulinrezisztenciával vagy cukorbetegséggel élőknek.

kókuszvirág cukor cukorbetegeknek

További hangok a kókuszvirág cukor ellen Érdekesség, hogy a kókuszpálmával foglalkozó termelők közül néhányan a kókuszvirág cukor termelés környezetkárosító hatásaitól is tartanak: ha a kókuszpálma bimbóit learatják a cukorgyártáshoz, nyilván nem terem rajta kókuszdió, ami rengeteg egyéb termék kiindulási anyaga lehetne. A főleg kókuszcukorra irányuló kókuszpálma termesztés nem fenntartható: erről számol be pl.

Miért nem bízom a kókuszvirág cukorban?

Egyébként nem én vagyok az egyetlen, akinek nem stimmel a kókuszvirág cukorról, mint legújabb és egyedi tulajdonságokkal bíró természetes édesítőszerről festett kép: a nemzetközi blogoszférában is kókuszvirág cukor cukorbetegeknek több írás jelenik meg, amiben a miérteket és a hogyanokat feszegetik, pl. Zárszó A jelenleg rendelkezésre álló tények engem nem tudtak meggyőzni arról, hogy a kókuszvirág cukor egy sokkal egészségesebb, lassabb felszívódású természetes alternatívája lehetne a közönséges cukornak, így a fogyasztását nem ajánlom inzulinrezisztenciával, cukorbetegséggel élőknek, diétázóknak.

Szerencsére manapság rengeteg egyéb édesítőszer közül választhatunk, remélem, hogy mindenki megtalálja a céljainak, ízlésének, életmódjának, gondolkodásának megfelelőt.