Tökmag a diabétesz kezelésére.


Létrehozva: A betegséggel már rengeteget foglalkoztak és az emberek tisztában vannak vele, hogy a genetika mellett az étrend minősége is szerepet játszik a betegség kialakulásában.

tökmag a diabétesz kezelésére

Dió A diófélék tele vannak rosttal, fehérjével és egészséges zsírokkal, ezért remek alternatívái az egészségtelen rágcsálnivalóknak. A bennük lévő zsírsavak csökkentik a koleszterinszintet, ami a szívproblémák egyik fő kiváltó oka, különösen a diabéteszeseknél.

tökmag a diabétesz kezelésére

Ehetjük őket magukban, de joghurtot vagy salátát is feldobhatunk velük. Avokádó Tele van egészséges zsírralrendkívül laktató és több mint féle vitamin és ásványi anyag található benne, különösen nagy mennyiségben kálium, C, E, és K-vitamin, valamint lutein és béta-karotin.

Segítségével a szénhidrátok tökmag a diabétesz kezelésére lelassul, ezáltal stabil marad a vércukorszint.

2. Avokádó

Sok benne a rost is, ami jót tesz többek között a vérnyomásnak, segíthet a testsúlycsökkentésben és hatékonyabbá teszi az inzulin munkáját. Remek alternatívája a vajnak a reggeli pirítóson vagy majonéz helyett a salátákban.

tökmag a diabétesz kezelésére

A cukorbetegség a világon a leggyakoribb anyagcsere-betegség, mely szövődményei révén rontja a beteg életminőségét és életkilátásait. Az alábbi cikkünkben mindent megtudhat róla!

tökmag a diabétesz kezelésére

Tökmag A futballmeccsek egyik fő kelléke igazi magnéziumbomba, ami több mint folyamatban is szerepet játszik a testben, például segít az élelmiszert energiává változtatni. A magnéziumhiány és az inzulinrezisztencia közötti kapcsolatra már a tudósok is rájöttek, ez pedig a 2-es típusú diabétesz egyik kiváltó oka.

tökmag a diabétesz kezelésére

Két evőkanál tökmag mintegy 74 milligramm magnéziumot tartalmaz, ez a napi ajánlott beviteli mennyiség negyede. Egyszerű megoldásként olívaolaj és római kömény segítségével süssük meg, de akár vajszerűvé is darálhatjuk. Eper Egereken végzett kísérletek során kiderült, hogy az eperben lévő fisetin segít megelőzni a vese és agyproblémákat, ami nagyon hasznos dolog, az embereknél pedig a diabétesz csökkentésében játszik szerepet.

Ráadásul egy tálkányi eper tartalmazza egy felnőtt ember napi C-vitamin szükségletének százalékát, mindössze 50 kalória mellett. Ha elkeverjük spenóttal és diófélékkel, igazi szupersalátát készíthetünk.

Az eperben lévő fisetin segít megelőzni a vese és agyproblémákat 5. Chia mag Az azték zsályaként is ismert mag tele van antioxidánsokkal, egészséges zsírokkal, tökmag a diabétesz kezelésére, magnéziummal, cinkkel, vassal és kalciummal.

Páciensek mondták

Kezelés az őssejt-cukorbetegségben németországban sok rost segíthet a vércukorszint stabilizálásában; a chia mag 30 grammonként 10 grammot is tartalmaz belőle, ami az ajánlott napi mennyiség közel fele. A chia maggal feldobhatjuk joghurtunkat, reggeli gabonapelyhünket, de vízben feloldva helyettesítheti a tojást a sütések alkalmával. Gyömbér Amellett, hogy csökkenti a vércukorszintet, a gyulladásokra is jó gyömbér a diabétesz tüneteinek erősségét is képes enyhíteni.

  1. A cukorbetegeknek ajánlott minél több olajos magvat fogyasztani
  2. Tökmagolaj :: Keresés - InforMed Orvosi és Életmód portál :: tökmagolaj
  3. Sokan ilyenkor lelkiismeret-furdalást éreznek.
  4. Zozhe a cukorbetegség kezelésében
  5. A cukorbetegség testnevelése

Sajnos egyelőre kevés kutatást végeztek még a gyömbér és a diabétesz kapcsolatáról, de azok mind nagyon ígéretesek. A frissen hámozott gyömbérszeletek forró vízbe áztatva gyömbérteaként fogyaszthatók, lereszelve és kiszárítva pedig remek salátaízesítő.

tökmag a diabétesz kezelésére

Spenót Bár a gyerekek többsége nem rajong érte, a spenót kiváló eszköz a diabétesz megelőzésében. Rengeteg káliumot tartalmaz, közel kétszer annyit, mint az erről híres banán. Nyersen akár szendvicsbe is tehető, de jó adaléka lehet bármilyen turmixnak is.

Téma szakértője

Fahéj Egy ideje ismert tény, hogy a fahéj képes csökkenteni a vércukorszintet, méghozzá jelentős mértékben. A kísérletek során a nagy mennyiségben fogyasztott fahéj 8,9 százalékról 8 százalékra, kis mennyiségben 8,2 százalékra csökkentette, míg akik nem fogyasztottak fahéjat, azoknál nem állt be változás. A fahéj felhasználásról mindenkinek vannak elképzelései, de a legegyszerűbb egy pohár teát vagy tejet megízesíteni vele.